نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2337
-
الف
+

«پوست» فلمی با ژانر متفاوت در سینمای ایران /حضور اجنه در سینمای ایران

در راستای معرفی فلم‌های حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در این مطلب فلم سینمایی «پوست» را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش آی فیلم 2 ، با توجه به اینکه در آستانه برگزاری سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر قرار داریم، سعی خواهیم کرد همه روزه با انعکاس اخبار این رویداد مهم هنری در ایران ، از جنبه های مختلف به بررسی آن بپردازیم.

اخیرا اسامی فلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ، یعنی رقابتی‌ترین و مهم‌ترین بخش این جشنواره سینمایی اعلام شده است.

در پنجمین شماره این گزارش ، شما را با فلم سینمایی «پوست» یکی از آثار راه یافته به این بخش آشنا می کنیم.

فلم سینمایی «پوست»

بهمن و بهرام ارک دو کارگردان جوان سینمای ایران امسال برای نخستین بار حضور در جشنواره فیلم فجر را با فلم سینمایی «پوست» تجربه می‌کنند.

موضوع این فلم عشق، جادو و خرافه پرستی است و درباره خانواده‌ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آن‌ها به دلایلی دچار مشکل می‌شود.

از نکات جالب فلم «پوست» می‌توان به ساخت آن در ژانر وحشت اشاره کرد، اتفاقی که طی سال های گذشته می‌تواند به نوع خود اتفاقی جذاب باشد. 

«بهمن ارک» پیش تر با انتشار تصویر یک «جنّ» از پشت صحنه این فلم، از حضور اجنه در جشنواره فیلم فجر خبر داده بود.

حضور موجودات خیالی و ماورالطبیعه در سینمای ایران سال‌هاست که بسیار کمرنگ شده است و به نوعی می‌تواند خبر از بی‌توجهی به جذابیت‌های سینمای فانتزی و خیالی داشته باشد.

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران و منطقه است که از سال ۱۳۶۱ خورشیدی تاکنون معمولا همه ساله در میانه ماه دلو / بهمن در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌ که آخرین آن در سال ۱۳۹۷ بود.

همه ساله فلم سازان برتر ایران، تلاش می کنند آثار خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایند زیرا حضور و رقابت در این جشنواره در سرنوشت فلم هایشان تاثیر به سزایی دارد. 

تجربه های سینمایی نشان داده فلم هایی که توانسته اند توجهات منتقدان و مردم را در جشنواره فیلم فجر به خود معطوف کنند، موفقیت بی نظیری در اکران و فروش خواهند داشت.

به بیان دیگر این جشنواره، مجالی برای رقابت حرفوی بین سینماگران ایران است و تبعا باعث شده سینمای ایران همواره در تولید آثار فاخر در جهان پیشگام باشد.

بیشتر بخوانید:

«آن شب» ، اثری کاملا متفاوت از «شهاب حسینی»

«آتابای» داستان مردی که بخاطر عشقش دانشگاه را رها می کند

«آبادان یازده 60» فلمی با موضوع دوران دفاع مقدس در فجر 38

تلاش های پرستاری 35 ساله در فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته»

م ح

نظر شما
ارسال نظر